Miért dolgozzak diákként? (III. rész -Telemarketing)
- Üdvözlöm!
Nagy Viktória vagyok a Tabuzz szerkesztőségének rögzített soraiból szólok hozzád. Azért írok most, mert elérkeztünk a diákmunka sorozatunk 3. részéhez, egyben első munkát kiveséző epizódhoz.
Addig is ide és ide kattintva megtekinthetitek az első két részt.
Tomek Péterrel, a P-tel Call Center ügyvezető igazgatójával beszélgettünk, hogy milyen kulisszatitkok rejlenek a telemarketing világában.
Péter már 15 éve foglalkozik telemarketinggel, kezdetben értékesítő operátorként, akkor már szerelem volt számára a szakma. Tapasztalatot szerzett vezetésből is, és 2015-ben létrehozott egy saját vállalkozást, azóta egyik legnagyobb call centerek közé került országos szinten a maga 80 munkatársával két telephelyen (Nyíregyházán és Debrecenben).
Péter szerint nem csak anyagi szempontból jó diákokat foglalkoztatni (kedvezőbb járulék, adó és feltételek), hanem könnyebb is formálhatóság szempontjából, de amit a legjobban szeret, az maga a lendület, amit a fiatalok jelenléte biztosít.
P-tel Call Center kitűnik a diákmunkák közül, Péter hangsúlyozta a beszélgetés alkalmával, hogy az egy célja, hogy többet adjon egy átlagos diákmunkánál. Rendszeres kisebb-nagyobb motivációs játékokkal és időközönként csapatépítő rendezvényen köszöni meg a munkát, és ismerkedik meg egyúttal a társasággal.
Na de mire is jó a telemarketinges tapasztalat?
Ma már nem igazán van olyan ágazat, ahol ne lenne szükség kommunikációra és ebből a szempontból a telemarketing nagyon jó felkészítést ad az életre. Olyan érvelési és kommunikációs trükköket sajátíthatsz el, amelyet az élet jelentős, ha nem az összes részén tudsz kamatoztatni. Emellett a probléma megoldás a konfliktus kezelés is szerepet kap a rendszeres tréningek alkalmával.
Milyen ugródeszka a későbbi karrier szempontjából?
Ahogyan már említettük, mindenki számára hasznos készségeket sajátíthat el és fejleszthet. Ha egy fodrászra gondolunk, neki is szüksége van kommunikáció megfelelő használatára, vagy éppen ahogyan az ügyvéd és jogász, aki érvelési technikával kell meggyőznie embereket, de akár egy vízvezetékszerelő is profitálhat az értékesítés által kapott tapasztalatok alapján, hiszen ő is egy szolgáltatást értékesít. Mikor egyetemre jártam nagyon sok marketinget érintő tárggyal kellett megbirkóznom, ahol egyértelművé vált, hogy mind értékesítünk. Van hogy magunkat, a gondolatunkat, a termékünket vagy épp szolgáltatásunkat. Gondoljunk csak arra a szituációra, mikor ismerkedünk a kiszemeltünkkel, megpróbáljuk eladni magunkat és jobb esetben ez történik fordítva is.
Milyen nehézségekkel találkozhatunk?
Nyilván nem mindenki ugrik az ember nyakába, ha ismeretlenül felhívja valaki telefonon. Lesznek elutasítások, ahogy az élet minden részén találkozunk ehhez hasonlóval. Ezt nem szabad magunkra vennünk, hisz ebből is tanulunk.
Kiknek áll jól ez a munka?
Nem kell profi szónoknak lenned ahhoz, hogy telemarketinggel foglalkozz, legfontosabb tulajdonságok közé tartozik a szorgalom, és a tanács elfogadása. A tréningeket sikeres szakmabeliek adják, akik segítenek neked abban, hogy miképpen tudsz érvényesülni a vonalban.
Szakok szempontjából nagyon hasznos kommunikáció és média, jogi és tanár szakos hallgatók számára, de a többiek számára is remek tapasztalat a későbbi karrierépítéshez.
Mit üzennénk azoknak, akik szemeztek már telemarketinges munkával?
Bátran próbálkozzatok meg vele, mert jó tapasztalat és zsebpénz kereseti lehetőség, viszont mielőtt jelentkeznétek, mindenképp nézz utána a cégnek és a visszajelzéseknek.
Reméljük segített azoknak, akik gondolkodtak már azon, hogy megpróbáltassák magukat a vonal egyik végén! Bármi kérdésetek van a témával kapcsolatban, keressetek minket bizalommal.
Következő részben áruházi munkákat vesszük célkeresztbe, hamarosan jelentkezünk!